Voor degene die mij (nog niet zo goed) kennen, weten (weet) dat ik in mijn loopbaan gewerkt heb op diverse advocatenkantoren. Het recht; hoe het werkt en wat er allemaal bij komt kijken, dat heeft me altijd al geïntrigeerd en nog steeds.
 
De letter van de wet 📚
In het recht zijn er vele aspecten die bij een proces komen kijken en daarbij draait het ook om de tekst en de inhoud van bijv. e-mails, brieven, documenten en de juridische processtukken. Er hoeft maar één woord verkeerd te staan of juist NIET te staan en de hele context kan anders zijn, dan dat er bedoeld wordt met dat wat men wilde zeggen. Het kan om juistheden of onjuistheden gaan, om verkeerde interpretaties, etc., en daarmee staat een zaak of valt een zaak om. Niet niks dus.
In de serie SUITS 🎞zie je dat ook vaak genoeg. Ook daar speelt men continue met de letter van de wet. Ken je Luis Litt uit deze serie? Nou, die wordt soms flink (terug)gepakt omdat hij bijv. zelf de kantoorregels niet nakomt, die hij nota bene zelf geschreven heeft! Hij weet dus donders goed Wat er staat en Hoe het erin staat. Ik vind geweldig! Ook Harvey en Mike kunnen er wat van. Let er maar eens op.
 
Teksten op je website/academie 🖍
Het gebruik van woorden/teksten is dus best belangrijk. Niet alleen in wat je schrijft in je brieven of appjes met je verzekeraar, want dat werkt ook zo met de teksten op je website of in je academie. Ik merk vaak dat (startende) ondernemers moeite hebben om überhaupt iets op papier te zetten van bijv. wat ze nu eigenlijk doen of welke diensten ze aanbieden. Het is alleen wel erg handig dat je dat wel op papier kunt zetten en dus ook op je website hebt staan, want hoe maak je anders duidelijk waarvoor klanten bij jou terecht kunnen. Waar kun jij hen mee helpen?
 
Ik vind de techniek die bij het bouwen van websites en academies komt kijken juist leuk en interessant. Hoe bepaalde procedures moeten lopen, zodat het op jouw website voor jou werkt en het je dus leads/klanten oplevert. Hoe je bijv. een goede salespage schrijft, waardoor mensen aangezet worden tot de aankoop van jouw product/dienst. Ook dan dien je woorden/teksten te gebruiken die de juiste snaar raken, die aanzetten tot Actie met de juiste opbouw van zo’n pagina.📣🎬
 
Ik herken het maar al te goed. Ik worstel er ook mee hoor, want je kunt het zelf wel duidelijk vinden, maar vindt een ander dat ook? Hoe kun je het het beste opschrijven, de juiste content en in de juiste context gebruiken? Da’s soms best lastig.
 
Men denkt vaak dat je als websitebouwer/webdesigner dat ook allemaal even kunt doen. Maar ik kan niet op jouw stoel gaan zitten om op te schrijven wat je doet. Dat weet jij als geen ander het beste! Jij weet wat je doet, wat je leuk vindt om te doen, waarom je doet wat je doet en wie je daarbij wilt en kunt helpen en hoe! Je moet alleen de juiste woorden vinden en dat op papier zetten.
 
Heb je moeite met het überhaupt op papier te zetten van de juiste teksten, dan kunnen tekstschrijvers jou daarbij helpen. Als je het nl. wel heel goed kunt vertellen, kunnen zij door goed naar jou te luisteren een inzicht krijgen in jouw bedrijf, wat je doet, etc. en de juiste vertaalslag vinden om dat om te turnen naar teksten. Super fijn! Omdat ik weet wat het is om hier mee te worstelen, gun ik jou een makkelijkere weg. Kijk maar eens op mijn website naar mijn aanbod en wat de oplossing voor jou zou kunnen zijn hierin.

Laat een reactie achter